HLE 23

De locomotieven van de HLE 23 werden gebouwd in 1955, toen nog Type 123 123.001-123.083 in groene livrei.
Deze locomotieven werden eerst toegewezen aan L162 naar Luxemburg voor zijn steile hellingen. Vervolgens was deze in heel Belgie tezien.
Begin jaren 70 werd deze reeks hernummerd naar HLE 23 2301-2383, er werden ook enkele aanpassingen gedaan zodat deze in treinschakeling kon rijden met de HLE 26. Een paar locomotieven kregen ook extra koelroosters.
De laatste jaren reed deze vooral met piekuur en allerhande goederentreinen.
Door zijn grote ouderdom en de nieuwe locomotieven HLE18/19 worden deze aan de kant gezet. Enkele locomotieven blijven in dienst als opdrukloc aan de helling van Ans.

2303+2622 met een brammentrein

2304 wacht op groen licht in Schellebelle waarna hij een defecte IR f (21+M4) gaat halen in Londerzeel

2306 + 2606 met een lege sleep

2309 met een P-trein te Schellebelle

2309 wordt overgebracht van Saint-Ghislain naar Antwerpen-Noord

2309 op 20 jaar TW Antwerpen-Noord, na meer dan 10 jaar staan de panto's van de 2309 terug tegen de draad

2309 en 2021 van TSP op TW Antwerpen-Noord

2309 te Antwerpen-Noord

2309 van TSP te Antwerpen-Noord

2311 los door Schellebelle

2317 met 2325 in treinschakeling naar Antwerpen te Drongen

2318

2321 rijdt los door schellebelle

2321 met een zonnige achterkant

2322 met een lege containertrein

2323

2325 en 2317 rijden los richting Zeebrugge

2334 met een P-trein naar Gent St-Pieters

2339 met een brammentrein naar La Louvière

2345 met een P-trein naar Gent St-Pieters

De 2348 brengt een ram M6 over

2348

2350 met P8014 Schaarbeek - Gent St-Pieters

2355 met een kalktrein naar Sidmar

2357 met een brammentrein

2359 met een kalktrein naar Jemelle

2360 met P8066 Brussel-Zuid - Gent St-Pieters

2362 los door Schellebelle

2363 met P7010 Sint-Niklaas - Schaarbeek te lokeren

2365 met P8066

2365 en andere 23 met containertrein naar Zeebrugge

2368 met een brammentrein

2368 en 2364 met een containertrein naar Zeebrugge

2371 met een brammentrein

2372

2372 en andere 23 met een containertrein naar Zeebrugge

2375 + HLE26 met een lege autosleep

2375 met een brammentrein

2375 met M4

2377 met een brammentrein

2377 2 maanden later terug met een sleep brammen

2380 met een lege autosleep

2382 met een containersleep