HLE 23
De locomotieven van de HLE 23 werden gebouwd in 1955, toen nog Type 123 123.001-123.083 in groene livrei.
Deze locomotieven werden eerst toegewezen aan L162 naar Luxemburg voor zijn steile hellingen. Vervolgens was deze in heel Belgie tezien.
Begin jaren 70 werd deze reeks hernummerd naar HLE 23 2301-2383, er werden ook enkele aanpassingen gedaan zodat deze in treinschakeling kon rijden met de HLE 26. Een paar locomotieven kregen ook extra koelroosters.
De laatste jaren reed deze vooral met piekuur en allerhande goederentreinen.
Door zijn grote ouderdom en de nieuwe locomotieven HLE18/19 worden deze aan de kant gezet. Enkele locomotieven blijven in dienst als opdrukloc aan de helling van Ans.
2303+2622 met een brammentrein
2304 wacht op groen licht in Schellebelle waarna hij een defecte IR f (21+M4) gaat halen in Londerzeel
2306 + 2606 met een lege sleep
2309 met een P-trein te Schellebelle
2309 wordt overgebracht van Saint-Ghislain naar Antwerpen-Noord
2309 op 20 jaar TW Antwerpen-Noord, na meer dan 10 jaar staan de panto's van de 2309 terug tegen de draad
2309 en 2021 van TSP op TW Antwerpen-Noord
2309 te Antwerpen-Noord
2309 van TSP te Antwerpen-Noord
2311 los door Schellebelle
2317 met 2325 in treinschakeling naar Antwerpen te Drongen
2318
2321 rijdt los door schellebelle
2321 met een zonnige achterkant
2322 met een lege containertrein
2323
2325 en 2317 rijden los richting Zeebrugge
2334 met een P-trein naar Gent St-Pieters
2339 met een brammentrein naar La Louvière
2345 met een P-trein naar Gent St-Pieters
De 2348 brengt een ram M6 over
2348
2350 met P8014 Schaarbeek - Gent St-Pieters
2355 met een kalktrein naar Sidmar
2357 met een brammentrein
2359 met een kalktrein naar Jemelle
2360 met P8066 Brussel-Zuid - Gent St-Pieters
2362 los door Schellebelle
2363 met P7010 Sint-Niklaas - Schaarbeek te lokeren
2365 met P8066
2365 en andere 23 met containertrein naar Zeebrugge
2368 met een brammentrein
2368 en 2364 met een containertrein naar Zeebrugge
2371 met een brammentrein
2372
2372 en andere 23 met een containertrein naar Zeebrugge
2375 + HLE26 met een lege autosleep
2375 met een brammentrein
2375 met M4
2377 met een brammentrein
2377 2 maanden later terug met een sleep brammen
2380 met een lege autosleep
2382 met een containersleep